Hörni! Ni skriver ofta om hur ni har provat något av mina recept och ibland ser jag på dem i bloggar på nätet. Så overkligt roligt! Nu vill jag be er om en liten tjänst, eller rättare sagt be er att fixa kvällsläsning till mig.

 

Berätta vilka recept ni provat från min blogg, vad ni tyckte, om ni har några favoriter, gjort egna varianter och har ni någon länk till egna blogginlägg, skicka med dessa också. Eller om ni bara vill säga hej, välkomna! :D

 

Desktop18

 

Det vore så roligt att få bulla upp mig i soffan med de HÄR ikväll och läsa om era matupplevelser. TACK på förhand <3

 

 

 



Veckans utmaning har alltid varit ett uppskattat tema här i bloggen och nu är det dags att ta upp det igen. Jag kommer att utgå från de krävande och sköna övningarna från Urban Training-konceptet som jag gjorde tillsammans med Kari Traa och plocka ihop dessa till nya pass.

 

Påminnelse: 

Det finns fortfarande några platser kvar till Urban Training-Bootcamp med mig på Gotland. Läs mer och anmäl er HÄR!

Veckans Utmaning är en genomkörare för ben och rumpa:

Kör varje övning i en tabata: 20 sek aktivt, vila 10 sek upprepa x 8 = totalt 4 min per övning.
Vila 1 min mellan varje tabata. 

 

Tränad och klar på 25 min. Heja!

 

LEGWARMER
(Utgå från ett benböj och hoppa från sida till sida. Hitta stöd i en spänd mage.)

 

The-Crawler

 

BUTLOVE
(Böj ner i skidåkarställning, ha tyngden på hälarna, spänn magen, landa mjukt och djupt, hoppa från sida till sida och framkalla mjölksyra i skinkorna)

 

Buttlove.

 

GIRLPOWER
(Utgå från ett utfall, pressa upp benet i en spark och gå tillbaka ner)

 

Girlpower

 

DIVERSTYLE
(ett upphopp följt av en variant av planka. Var noga med att sträcka ut kroppen, hoppa högt och klättra fram i en rak planka)

 

Diverstyle

 

 

MUSCLEKILLER
(Hoppa upp och byt ben i luften så du hoppar från det ena benet till det andra)

 

Musclekiller

 

 

Är ni med?

Skriv ett JA i kommentarsfältet och berätta gärna i era bloggar hur det kändes.
Kopiera länken med ert inlägg i kommentarsfältet till detta inlägg.
Jag länkar till alla som bloggat om utmaningen i nästa inlägg. 

Nu kör vi!

 

 

 

 

 

 

 



Ni uppmärksammade mig på Jonas Coltings inlägg och jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig.
Vad tycker och känner ni?

 

Skärmavbild 2014-04-23 kl. 10.38.01Skärmavbild 2014-04-23 kl. 10.38.18

 

 

 

 

 

 



Jag älskar att laga mat som ser avancerad ut men i själva verket innehåller några få steg och sköter sig självt. Den här färska hela kycklingen är ett fint exempel på just detta. Med sin gyllenbruna yta och färska örter ser den fantastiskt avancerad och svår ut i sin helhet.

 

I själva verket gjorde jag en marinad, fyllde den och satte in i ugnen en timme. Resultatet blev helt enkelt skitgott och som min sambo sade så känns det lyxigare när det är en hel fågel än färdiga bitar. Och priset? 33:- per kyckling. Fantastiskt!

 

kycklingMIDDAG

 

,. receptet kommer!

 

Kycklingen serverades med rotfrukter i ugn och en tomatsalsa på bl.a. körsbärstomater, lime, koriander, avokado.

 

 

 

 



Tisdag. Hur känns det? Fylls du av pirr i magen när du ser veckans planerade aktiviteter eller vill du helst stänga locket och återgå till sömnen?

 

Oavsett vilket så är jag övertygad om att vi behöver stanna upp och ta ett andetag i nuet. Se vårt ”här och nu” med öppna ögon. Släppa funderingar, press, stress eller måsten och ta en stund för sig själv. Stänga av musiken i öronen, känna in kroppen och bara finns till. Kanske sända positiv energi till vår personlighet, balsamera våra brister i tröst eller njuta av det vi har framför oss.

 

Ta en paus. Känn in ditt Nu och stanna där en minut. Pausa. Andas. Se. Bara en liten stund.

 

rosor

 

 

,. hej tisdag!